BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 28 augusti 2011

Hur många lingon finns det i världen

Hur många lingon finns det i världen handlar om en kille som heter Alex och är en riktigt strulpelle, han har svårt att ta ansvar och passa tider. Efter att hans flickvän Lisa kastar ut honom så inser han att han måste ta mer ansvar. Han reser iväg till Hudiksvall till sin bror och börjar sedan att leta jobb. Det dröjer inte länge innan han får jobb på paradiset en dagverksamhet för utvecklingstörda. Alex upptäcker deras kärlek till musiken och deras talang och gör sedan allt för att få med dom i rampljuset, men detta blir inte så lätt som Alex tror när han får föräldrarna emot sig.
Men han har bestämt sig, han tänker inte svika ett löfte.

Titel: Hur många lingon finns det i världen
År: 2011
Kategori: Svensk Komedi
Regissör: Lena Koppel
Movie Night´s betyg: 3 Stjärnor

Jag tycker denna film är sevärd och även om man inte gillar svensk komedi så kommer du att gilla denna. Skådespelarna har en otrolig charm och filmen ett fint budskap, en film för alla!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, personligen tycker jag inte om att titta på svenska filmer för att dom är dåligt gjorda och relativt tråkiga i allmänhet, men denna film gillade jag skarpt, de var mycket känsla och en del humor.
Jag tycker att denna var mycket bra och helt klart sevärd, så jag rekommenderar denna film för alla, barn som vuxna, en bra familjefilm helt enkelt. Jag ger denna film 4 stjärnor av 5.